December 03, 2010

Alangkah Lebih Baik Jika Kau Bunuh Sahaja Aku


“Daripada aku tertunggu-tunggu. Tertanya-tanya termangu-mangu. Entah hidup entah mati. Entah sudah terbang tinggi.”

“Atau galikan aku lubang kuburan. Cukup untuk muat aku satu badan. Di tanah merah dan berselut. Baringkan aku hidup-hidup.”

“Hujan akan mendinginkan. Kemudian panas mengeringkan. Tiada siapa akan aku panggil menemani. Hanya berdiam di istirehat ini.”

“Berbaringan aku di dalam tanah. Menghirup nafas-nafas akhir dari bawah. Meski nanti klaustrofobia menyerang pantas. Aku lebih aman dari seksa-seksa di atas.”

“Ah! Mungkin kau rasakan tujuh kaki ini belum cukup dalam. Galikan lagi supaya aku lebih jauh terbenam.”

15 comments:

Dewi Kumbang December 9, 2010 at 1:08 AM  

masa otak x fikir dgn waras, mcm tu la yg akn kuar dlm kepala.

tapi bila smpai waktu waras, pikir baik2, harus rasa kecut perot.

nape perlu smpai mcm tu? nape perlu seksa diri sendiri? seolah2 hanya dia perlu jadi jodoh kamu di dunia ni. kalau bukan dia, akhiri segalanya.

mudahnya...

arina December 9, 2010 at 2:35 PM  

saye datang sini balek follow kamu . nanti datang balek blog saye follow balek ok ;)

acan ketot December 9, 2010 at 11:19 PM  

ur words awesome...
tpi x kn x pnah bhgie??

Revolter AMI December 10, 2010 at 4:05 PM  

blog ni mcm best ja...akn difollow

Belalang Hijau December 10, 2010 at 11:01 PM  

huh?
suara bawah tanah?
hahaha boleh geng ngan belalang nih...

Fxysche Nas December 11, 2010 at 2:01 AM  

takut pule nak bace.
lebih2 bile memikirkan
ape yg akn menunggu kite di 'sana' nnt.
=}

Adam December 11, 2010 at 6:55 PM  

Salam Ziarah

zanck December 11, 2010 at 8:12 PM  

nice blog,,,

thanks atAs kNjunganNya..

orkedwangi December 11, 2010 at 9:52 PM  

kamu pandai menyusun kata..^^
dunt frget 2 folow me
http://orkedwangipunyeciter.blogspot.com/

acan ketot December 12, 2010 at 3:00 AM  

awk kne tag..

Cik Ina minat Do do Cheng December 12, 2010 at 5:46 PM  

Penulis Ye? Minat ngan bidang penulisan, tapi tak pandai menulis cam awak.Salam ziarah.

intan December 12, 2010 at 7:47 PM  

sungguh mendalam kata2 di atas..

✿ CikCimi December 13, 2010 at 10:14 PM  

:)
datang lepak lepak.

cLinaku December 23, 2010 at 8:02 AM  

ermm.. macam saya jer.....

Jelita Lara June 21, 2011 at 2:10 AM  

“Ah! Mungkin kau rasakan tujuh kaki ini belum cukup dalam. Galikan lagi supaya aku lebih jauh terbenam.” dri ayat ni terlihat benar tentang kesakitan yg tk tertanggung !!

  

Back to TOP