January 25, 2009

Bisikan Rayuan Hati Pujuk Diri


BILA Tuhan mengatur sesuatu.

Ini adalah cubaan. Ini adalah dugaan. Ini adalah ujian. Ini adalah proses. Dan ini adalah rencana.

Tapi ini juga menjadi tanda tanya besar dalam kepala.

20 comments:

Miss Izah Mohamed January 29, 2009 at 8:29 PM  

Dia uji sbb Dia sygkn umatNya..
bkn utk sshkn kite..
nk uji kesabaran kita..
tabahlah mhadapinya..

elL January 29, 2009 at 8:35 PM  

setiap yang berlaku pasti ada hikmah di sebaliknya.
be strong.
=)

KhaLifah feDi January 29, 2009 at 8:52 PM  

emm benar tapi adekah kite mampu hadapinye..? emm =(

sAyEr~!! January 29, 2009 at 9:00 PM  

kita pasrah dan redha je

Felicia F. Ramzi January 29, 2009 at 9:15 PM  

be strong and be well ok

nurainmunderfahn. January 29, 2009 at 9:35 PM  

everything happened fr a reason

pakDin January 29, 2009 at 10:51 PM  

Just be patient ok...

p/s:Cool ar header kat atas...
sound pOn sama....seram abis...

rantong January 29, 2009 at 10:52 PM  

Sekadar ingat mengingatkan. Doa Qunut Nazilah

“Ya Allah, sesungguhnya kami bermohon pertolongan Mu, kami meminta ampun kepada Mu, kami memohon petunjuk dari Mu, kami beriman kepada Mu, kami berserah kepada Mu dan kami memuji Mu dengan segala kebaikan, kami mensyukuri dan tidak mengkufuri Mu, kami melepaskan diri daripada sesiapa yang durhaka kepada Mu.

Ya Allah, Engkau yang kami sembah dan kepada Engkau kami bersalat dan sujud, dan kepada Engkau jualah kami datang bergegas, kami mengharap rahmat Mu dan kami takut akan azab Mu kerana azab Mu yang sebenar akan menyusul mereka yang kufur Ya Allah, Muliakanlah Islam dan masyarakat Islam. Hentikanlah segala macam kezaliman dan permusuham, Bantulah saudara-saudara kami di mana sahaja mereka berada. Angkatlah dari mereka kesusahan, bala, peperangan dan permusuhan.

Ya Allah, selamatkanlah kami dari segala keburukan dan janganlah Engkau jadikan kami tempat turunnya bencana, hindarkanlah kami dari segala bala kerana tidak sesiapa yang dapat menghindarkannya melainkan Engkau, ya Allah.”
Sumber: JAKIM
View Profile: Rantong

cIk JanNah January 30, 2009 at 12:16 AM  

dtg menjenguk..

setiap dugaan 2 ade hikmah nye
tabah dan sabar la mnghadapi dugaan i2.
dun gveup ya
:)

mebby a.k.a ezza January 30, 2009 at 12:29 AM  

setiap yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya kan...dan ALLAH itu maha adil...so sabar k...tk cre

budak kecik January 30, 2009 at 7:41 AM  

hallooo...

kuIna Jentayutiara January 30, 2009 at 9:54 AM  

sejenak aku termenung
memikirkan dosa
disebalik bicara
mungkin terlepas kata
atau tersalah menduga..

biar tuhan yang mengaturnya!

Mya January 30, 2009 at 10:18 AM  

aku suka sgt puisi2 mcm nie.. teruskan menulis eh korang..

yatt January 30, 2009 at 10:19 AM  

salam kenal..
thanks coz sudi singgah n terjah blog aku.. :)

setiap yg berlaku ada hikmah yg tersembunyi..sabar n tenang selalu dlm segala dugaan dr Nya..

Signorina Syima January 30, 2009 at 10:56 AM  

kekalkan kematangan fikiran, mohon petunjuk dan sabar serta redha dengan ketentuan-Nya.

tapi sbg manusia, kadang2 kita terlupa bahawa ujian itu adalah bukti kasih sayang-Nya

tQah~ January 30, 2009 at 11:41 AM  

dads y we should not giVe uP k!

Heart and Soul January 30, 2009 at 4:53 PM  

huhu..jgn sdh2 k..smua tu dugaan..hadapi idup dgn tabah..do visit my new blog k..hihi..kte link-mlink blk.. ;p

tauke shampoo January 30, 2009 at 6:03 PM  

salam...tq sbb sudi singgah bace blog saya=]
kalu rjin..dtg2 la selalu..hehe..

♥chentaMAYA™ January 31, 2009 at 7:06 PM  

tuhan menentu segala!

Ola February 1, 2009 at 2:54 PM  

Dan bila ada yang cuba manafikannya,maka dia sedang mencuba untuk manafikan keberadaan NYA yg Esa.
Sesungguhnya hanya DIA yang mengetahui semua rahsia

Ecececeh..melebih2 plak aku...
ekekek

  

Back to TOP