June 10, 2009

Obsessed Part III


LIHAT jika kau masih kenal dengan suara yang pernah menyuara. Bisikan rayuan hati pujuk diri yang menjerit di telinga. Menuntut penukaran yang lebih baik. Menuntut takdir yang lebih baik. Dan menuntut hari esok yang lebih baik.

Lihat jika kau masih kenal cahaya yang pernah mencahayai. Pelangi berwarna yang bersinar untuk kau dan dia kongsi. Kejayaan boleh menjadi kebahagian. Kejayaan boleh menjadi kebencanaan. Kejayaan bergantung kepada apa yang boleh terjadi.

Cabaran terakhir dalam hidup. Permainan yang kau reka. Mainkan cara yang terbuka.

Cabaran terakhir dalam hidup. Perjalanan yang kau tempa. Tiada jalan yang kedua.

* Inspired by Shamsudin Ali.

2 comments:

yannayelle June 28, 2009 at 4:42 PM  

"Saat aku tertawa di atas semua
Saat aku menangisi kesedihanku

Aku ingin engkau selalu ada
Aku ingin engkau aku kenang

Selama aku masih bisa bernafas
Masih sanggup berjalan
Ku kan slalu memujamu
Meski ku tak tau lagi
Engkau ada di mana
Dengarkan aku ku merindukanmu

Saat aku mencoba merubah sgalanya
Saat aku meratapi kekalahanku"

zaidharis June 29, 2009 at 3:19 AM  

bisikbisik,
pekak!

jeritjerit
"cinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnntttttttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!"

  

Back to TOP